TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

The final countdown

Nou daar zit ik dan, laatste avondje hier en wat is de tijd snel gegaan... bijna een halfjaar in dit bedje geslapen, in dit huis geleefd en gegeten, nieuwe mensen die goede vrienden zijn geworden en natuurlijke mijn Chinese 'papa' en 'mama'. Ik ga alles wel missen maar ik ben ook klaar voor mijn nieuwe avonturen! Vandaag dus officieel de laaste blog uit China, Beijing.

De twee laatste weken op school waren erg druk, veel uiteten geweest of na school blijven hangen of wat sightseeing. Dinsdagavond naar een vis restaurant (jaa VIS jaa) geweest met Lucy en Mirela en het was verrukkelijk! Ooh wat ben ik toch veranderd hier hehe
Die vrijdag nog voor de laatste keer naar mn geliefde eggplant restaurant geweest, nog een nieuw ding waar ik verzot op ben geraakt. Die zaterdag had Lucy Laoshi ons uitgenodigt voor een soort bijeenkomst met Chinese mensen, was anders dan verwacht maar zeker leuk. Zij gaven powerpoints over hun cultuur in het Engels of lieten iets zien of horen en wij, de internationale studenten, deelden wat van onze cultuur in het Chinees. Mirela, Luise en ik zongen 'Vader Jacob' in respectievelijk Noorweegs, Duits en Nederlands en samen in het Frans en Chinees. Deze dag ook afscheid genomen van mijn favoriete laoshi. Ze heeft ons veel geleerd en was altijd super lief en ook deze dag; nog een paar leuke foto's gemaakt en kadootje gekregen van Lucy laoshi en officieel gedag gezegd. Daarna samen met Mirela, Sarina en Jon naar Tube Station geweest voor de beste pizza hier in China (according to me tho). Hierna door om ook Luise en Lukas te ontmoeten en naar Star Wars te gaan! Dit was ook de koudste dag die ik hier heb meegemaakt.... -15 graden met een sterke wind waardoor het nog kouder aanvoelde.

De volgende week op donderdag na school speciale, Zweedse chocolade balletjes gemaakt voor de graduation en aangezien we ingrediënten over hadden ook maar even brownies gebakken. Ook nog last minute wat gestudeerd aangezien we de echte laatste test die dag erna hadden maar bier at ?A was toch iets aantrekkelijker. Dus samen met Luise, Lucy en Mirela bier en burgers gehad en wat memories opgehaald. Nou de dag erna was de test en die was dus echt helemaal niks, niemand voelde er goed over.. maarja we hadden toch graduation na les, met heeeeel veel lekkers. De graduates deden allemaal een snelle korte speech en natuurlijk moesten de voortgangsfilmpjes ook getoond worden en wat is dat embarrising om te zien. Maar wees gerust ik deel ze graag met het thuisfront haha. Een graduation dinner kon niet missen dus Kaoya gegeten en nog een keertje naar La Bamba.
Zaterdag opnieuw naar de Pearl market om te helpen met afdingen waar ik nu toch wel een beetje goed in ben geworden als ik het zelf mag zeggen. Goodbye dinner for Sarina en een lang laatste avondje at La Bamba. Ook nog afscheid genomen van mn Koreaanse roommate en zondag een nieuwe uit Duitsland gekregen.

De laatste week heel spontaan een klein beetje homesick geworden, ik kan best naar huis nu en gewoon even genieten van mijn 'echte' leventje. Maar HK en Seoul komen er nog aan dus dat was snel weggeëbt. Dinsdag naar de Lama temple geweest met Luise en het Confucius institute. Woensdag de ochtend lessen geskipt om naar de Temple of Heaven te gaan, heerlijk rustgevend park en mooie temple. Na de middag lessen naar Sanlitun gegaan met Mirela, Lucy en Luise om Taco's te eten. Heel spontaan nog naar Kungfu Panda geweest omdat er een bioscoop in de buurt was. Dit was ook de laatste keer dat ik Luise zou zien dus helaas afscheid moeten nemen. Donderdag naar de Summer Palace geweest wat dus echt geweldig was; twijfelde heel erg of ik er wel school voor moest skippen aangezien het nu winter is en wist niet of het waard was om te gaan. Maar ik kon Beijing niet verlaten zonder er geweest te zijn en dat was een goede keuze!
Die vrijdag was mijn laatste op school en dus vaarwel gezegd tegen een paar vrienden en de schoolstaff, ook officieel mijn papiertje gekregen met B1 level dus zeker trots op wat ik heb bereikt qua taal niveau maar ook qua vrienden en belevenissen.

Zaterdag nog een goodbye dinner gehad en nu zitten we al bepakt klaar voor afsluiting van dit hoofdstuk.. Ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe gaaf ik het heb gehad en hoe tevreden ik ben geweest met deze beslissing. Vanuit EF Beijing was niet alles goed geregeld (zeker de activiteiten niet en daar ga ik EF nog op aanspreken) maar het was het meer dan waard. Vrienden voor het leven gemaakt en herrineringen die mij altijd zullen bij blijven! Hopelijk op nog meer in de toekomst en die begint vanaf morgen al..

Reacties

Reacties

Els

Ja, de laatste dag in China. Wat is het snel gegaan. Goed om te lezen dat je vis ook lekker vind. Straks thuis ook alles mee eten!
Een goede reis naar HongKong. Spannend waar je terecht gaat komen. Daarna ook nog naar Korea. Geniet er van. xxx

Jaap en Els

Zoals ik al op Facebook schreef. Hele goeie reis en geniet nog heel veel van de laatste weken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!