TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Hong kong

Nou ik wilde avontuur en dat heb ik gekregen ook, wat was de eerste dag een chaos maar toch in een soort positieve manier...

Woensdag was het laatste ontbijtje bij mn lieve hostparents en na alles gecheckt te hebben op weg gegaan naar Beijing Railway station west. Eenmaal aangekomen gelijk in de rij gaan staan en toch een beetje zenuwen gekregen dat ik mn twee huge koffers niet mee zou krijgen toen ik de security zag. Echter ging alles helemaal prima en kon ik als één van de eersten de trein boarden en mn koffers onder de bedden dumpen. Ik had het middelste bed aangewezen gekregen dus dat betekende lekker klimmen en klauteren elke keer als ik naar de wc moest. Gelukkig had ik ook een gezellige onderbuurman waarmee ik nog een beetje Chinees heb kunnen praten, naast dat was het vooral veel lezen, muziek luisteren en een beetje slapen. Na 24uur was ik dan eindelijk in Hong Kong aangekomen en daar begon de hectische dag. Na een uur wachten op het station was mijn host van Couchsurfing nog steeds niet komen opdagen en had ik als de bange kip die ik ben eindelijk de moed verzameld om met mn koffers op zoek te gaan naar hulp/wifi.

Eenmaal aangekomen bij de starbucks voor gratis wifi heb ik gelukkig een andere jongeman, K, die ik via CS had ontmoet een bericht kunnen sturen. Hij kon niet helpen door werk maar één van zijn vrienden, L, had me opgezocht en me geholpen met een simkaart en het opbergen van mn koffers. Helaas moest hij ook nog even terug naar werk dus heb ik alleen een mall afgestruind en de straten verkend. Om 7 uur waren beiden klaar met werk en hebben we samen ergens een hapje gegeten. K had een nieuwjaarsfeest dus heeft L me geholpen met het vinden van een hostel voor de avond. Daarna zijn we naar een CS meeting gegaan en heb ik veel nieuwe, lieve, gezellige mensen ontmoet en iedereen was bezig met het vinden van een plekje voor mij. Na een drankje in een bar en een drankje op straat nog een hapje bij een klein BBQ raampje en op naar het hostel.

De volgende dag vroeg op om uit te checken en een rondje te lopen door de buurt en vervolgens naar central met de ferry. Rondgestruind door Hong Kong Park en vervolgens maar besloten om te kijken of het hostel waar ik vanaf zondag zou verblijven al plaats voor me had zodat ik niet elke keer hoef te verplaatsen. En wat een geluk had ik! Dus snel ingetrokken in mn nieuwe stekkie en na een heerlijke douche uiteten geweest met some expats bij een spicy chicken hotpot. Vervolgens beland bij een barretje aan de baai met shisha en rond 1uur naar huis gegaan.

Zaterdag ben ik samen met een meisje uit het hostel en L naar the peak geweest en wat was het uitzicht mooi van hier! Wandeling om de berg gemaakt en de zonsondergang gezien, helaas werd het een beetje mistig toen maar toch was het uitzicht ook gaaf in de avond. Afgesloten met een heerlijk dimsum dinner en een rondje over de Ladies Market. Nu eindelijk weer eens vroeg naar bed aangezien ik de volgende dag vroeg op moest.

Zondag wat dingetjes ingeslagen en om 12uur afgesproken met wat mensen om te gaan hiken. We zijn vanaf North Point naar Stanley gelopen en wat was dit adembenemend. 1 omdat het zwaar was en 2 omdat het zo mooi was. Heel ander gezicht van de stad! Aangekomen in Stanley, wat een soort vissers/strand stadje is, hebben we een paar marktjes afgestruind en uiteindelijk weer richting Kowloon gegaan. Daar wat gegeten op temple street en een draken dans gezien! Na een rondje door Kowloon park at night en een geweldige view vanaf de harbour op HK island weer naar huisje gelopen.

En vandaag moet ik even kijken hoe ik de tijd dood tot 2uur want dan gaat mn tattoo erop!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!