TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Kerst, oud en nieuw en normal life

Daar zijn we weer, het heeft even geduurd maar ik heb het redelijk druk gehad dus het word weer een lang stukje..


Vorige keer begon ik met de slechte lucht die hadden gehad en waar ik aan gewend was geraakt, maar de afgelopen weken was het bewonderingswaardig schoon! We hebben wel twee weken lang mooi zonnig weer gehad (daarnaast nog wel heeeeel koud: -10) met AQI waarden die wij in Nederland gewend zijn. Dus toch nog een beetje geluk gehad met dit weer in de Winter. Maar ik was gebleven bij de terugkomst van Xi'an. De eerste twee dagen aardig lui geweest maar woensdag naar een grote flea market: PanJiaYuan geweest met Annemoon en naar de Pearl Market om cadeautjes te kopen voor kerstavond. Toen ik thuis kwam stond er spontaan een aquarium met schildpad in de woonkamer, mijn hostouders passen daar blijbaar op voor vrienden. De volgende dag was 24 december en we zouden met een groepje naar de residents gaan om allemaal iets van thuis te koken en een cadeautjes spel te doen. Dus Annemoon en ik op het laatste moment nog even langs de supermarkt (ik fully dressed-up in panty en jurkje trok aardig wat aandacht......) op naar de residents en gepropeerd gepofte aardappelen te maken. Niet echt gelukt omdat ze geen oven hadden en geen folie dus maar gekookte aardappelen met een lekker sausje geserveerd. Naast ons heerlijke gerecht ook nog Zweedse gehaktballen, oliebollen en Afrikaanse en Chinese pannenkoeken. Na het eten een gezellig dobbelspel gedaan en vroeg naar huis. We wilden nog uit maar die avond was er een ISIS treat in Sanlitun, alles was afgezet en overal stonden millitairen klaar; de Amerikaanse ambassade en sommige anderen hadden een waarschuwing gegeven voor buitenlanders om niet naar dit gebied te gaan en zoveel mogelijk thuis kerst te vieren. Dit was dus wel even balen maar veiligheid voorop.

De volgende dag met Annemoon, Mirela en haar moeder naar de Silkmarket gegaan en daarna wat lekkere Noorweegse dingetjes in hun hotel gegeten. Er was ook een zwembad aanwezig dus die moest ook even gebruikt worden of course en tot onze blijdschap ook een sauna!! Dat was dus wel even relaxend. Zaterdag een reunië van over de hele wereld op Skype gehad: mams, paps en oma in Nederland, Kimberley in Oostenrijk en ik in China. Lekker gekletst en gelachen. Zondag nog een nieuwe broek gekocht aangezien mn oude broek hele mooie gaten had verkregen tijdens ons fietstripje in Xi'an.
Woensdag ben ik naar The National Museum geweest met Luise, matig interessant dus niet heel lang binnen geweest. 's Avonds nog een voetmassage gehad met Juman (Koreaanse vriend) en wat gedronken in Propaganda. De volgende dag was oud en nieuw dus in QMex&Grill gegeten met Lucy, Annemoon en Juman, daarna naar Latern gegaan met hen, Chinese vrienden en Mirela en Luise. Kon iedereen in Nederland natuurlijk veel eerder beste wensen geven maar het was een perfect avondje!
De volgende dag een afternoon coffee gedaan met Annemoon en samen bij mijn Hostouders een nieuwjaarsdinner gehad met vis en andere lekker dingetjes. Spontaan naar Wudaokou gegaan voor Brian's laatste avond in Beijing. Drankje gedaan in Windows met 'de Koreanen' en gedag gezegd en afgesproken dat we elkaar zien als ik naar Korea ga met mn studie over 2 jaar. De volgende dag met Annemoon en Juman een oil massage gedaan, wat heerlijk was, en daarna firecupping geprobeerd. (als je ooit de karate kid hebt gezien, Jackie Chan gebruikt dit. Er worden warme 'cups' op je rug gezet die vacüum zuigen en dit schijnt goed te zijn voor littekens en stug weefsel) Nou het enige wat ik er aan overhield was een rug vol met enorme zuigzoenen hahaha was een aardige attractie maandag op school.
Die vrijdag was Mirela's verjaardag dus taart gekocht en wezen schaatsen op Houhai Lake. Daarna uiteten geweest in het restaurant waar Juman werkt en heerlijke steak gegeten. Dit was ook de laatste avond van Annemoon dus veel gepraat en nog een laatste biertje gedaan in leuk Duits barretje/restaurant. Heel raar om afscheid te nemen van mensen waar je toch best snel een goede band mee hebt opgebouwd..
Zondag naar de Beijing Zoo geweest met Luise maar dit is absoluut geen aanrader! Het is heel somber en de dieren zien er niet gelukkig uit en uitgehongerd, de hokken zijn klein en niet schoon en de dieren zitten vaak alleen of met zn tweeën. Alleen het Panda House was degelijk, maarja dat is natuurlijk Beijing's grote trots...

Maandag avond had ik dan eindelijk mijn job interview voor werk in de zomer, nou dat ging best goed. Het voelde heel relaxt en open en gelijk te horen gekregen dat ze wel met mij verder wilden, wat betekent dat ik vanaf eind maart tot eind juli te vinden ben op camping Union Lido vlakbij Venetië, kom dus vooral gedag zeggen als je in de buurt bent of natuurlijk op de camping staat! De rest van de week was een normale week in Beijing en ik ga afsluiten met die vrijdag, want ik had weer een test en die ging wel ok dus nu alweer B1.1 en die avond nog uit geweest met de nieuwe studenten en wat oude studenten.

Reacties

Reacties

Marcel

Ah gelukkig een teken van leven. Had al een tijd niets meer gehoord, begon een beetje ongerust te raken. Maar nu ik lees wat je allemaal gedaan hebt begrijp ik het wel. Druk druk, veel - heel veel te zien, praten, indrukken opdoen en verwerken. En er komt nog meer aan dus ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk.

Dominique

Jaa druk tijd gehad en die is nog lang niet over, nog maar 2 weken les en dan is het alweer voorbij in Beijing!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!