TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Ni hao he Zaijian (Hi and Bye)

Ik heb de laatste tijd veel berichtjes gehad van mensen die krantenartikelen doorstuurden of vroegen hoe het met me ging door de pollution de afgelopen dagen en paar weken geleden, aangezien er tweemaal een red alert is afgegeven. Dit betekent dat een groot deel van de fabrieken wordt stil gelegd en dat de helft van de auto's van de straat wordt gehouden en nog wat kleine ingrepen. Al moet ik zeggen dat een week voor het eerste red alert de AQI waarden 2keer zo hoog waren en zelfs piekten tot 800... en toen werd er ook niets aan gedaan. Maar ach ik heb het overleefd en het zal niet schadelijk zijn voor de relatief korte tijd die ik hier ben. Gelukkig werd het die eerste week wel beter en die donderdag ben ik dan ook naar de verboden stad gegaan met de heerlijke zon op mn gezicht, dat was ook mijn laatste bericht hier dus we gaan weer verder vanaf daar. Zaterdag ben ik met Luise naar een Duitse Christmas market geweest. Heel leuk om te zien hoe al de Duitse expats hier samen kwamen om lekker eten en spulletjes te verkopen. Het was helaas niet super groot waardoor we redelijk snel klaar waren dus daarna afgesproken met Mirela en Annemoon om wat te eten, uiteindelijk beland in een BBQ restaurantje waar we heerlijk hebben gegeten om af te sluiten in de Frozen Yoghurt voor een dessert. Zondag dinner gehad met mn Hostouders en hun dochter met man en zoon, na het eten ook nog even kunnen bijpraten met Manouk op skype.
Maandag besloten om uit te gaan met de hele groep aangezien Hendrik jarig was en Joy dit weekend weg zou gaan, super avondje gehad! En er toch wel achter gekomen dat het makkelijk is om Nederlanders te herkennen, namelijk een paar jongens uit Rotterdam en Leiden ontmoet die hier voor hun studie waren. Woensdag in slaap gevallen tijdens History class omdat ik de laatste weken best moe was, waarschijnlijk gewoon aan vakantie toe! Die avond nog wel uit geweest. De volgende dag helaas vroeg op, omdat de lessen verplaatst waren naar 's ochtends zodat we een bezoekje konden brengen aan Xiaomi (een populair telefoon merk hier) in de middag. Heel leuk om te zien hoe het er op de werkvloer aan toe gaat hier en ik moet zeggen dat is heel anders dan in NL. Eén van mn klasgenoten doet een stage hier en hij vertelde ons dat het er een beetje uitziet als de Google Headquarters, maar ook in dit bedrijf was dat het geval. Overal hoverboards, mensen met een gitaar, vissen, thee maker, lucht bevochtigers en weet ik het wat op/naast hun bureau. Een pooltafel, fitness apparaten, massage stoelen random in het bedrijf EN een glijbaan! Na deze interessante ervaring ook nog wezen kijken bij een EF school voor Chinese kinderen om Engels te leren. Hierna zijn Mirela, Luise, Annemoon en ik wat gaan eten en met Pier naar 'The Martian' geweest (echt een aanrader). Vrijdag weer in slaap gevallen tijdens de Spinn-class

Innocent

Zaterdag was het dan zover, lange tijd een geheimpje gehad voor Annemoon en wat andere klasgenoten, Jeroen kwam namelijk terug naar Beijing! Super leuk om oud klasgenootje weer te zien. Zondag met hem en Pier uiteten geweest met de vrienden van Pier. Na het eten spontaan nog even wezen bowlen. Dinsdag naar de Peking University geweest omdat ik een trui wilde kopen en de andere wat souvenirs voor vrienden. Woensdag was het dan zover, het echte goodbye-dinner voor Pier. Samen met zijn vrienden en veel klasgenootjes naar het bekende QuanJuDe (1 van de 2 famous Beijing Duck restaurants) geweest. Hierna nog een snel laatste biertje in La Bamba en toen echt afscheid genomen van Pier. Wij waren nog lang gebleven en veel mensen hadden moeite om naar school te komen de volgende dag, aangezien we maar met 5 van de 17 in de klas zaten. Na de ochtend lessen was het gevreesde moment van deze week. We hadden namelijk een talent show.... Nouja dit was een zeer, tjaa, laten we interessante middag zeggen. Ik was gevraagd om in te vallen voor iemand in de hogere klas hun performance, dit betekende dat ik in een traditionele jurk een klein dialoogje moest doen (was dus best leuk om te doen en zo'n jurk te mogen dragen). Onze klas en de lagere klas moesten zingen en ooh wat vind ik dat verschikkelijk! Nog wat andere performances en tot mijn verbazing was mijn Hostmoeder er ook en ze deed aan meerdere performances mee, waarbij ze mij één keer ook naar voren riep (ooh god haha). Nee, hele leuke middag gehad en veel gelachen!

Daarna snel naar huis, douchen en inpakken want die avond zou ik naar Xi'an gaan met Jeroen en Annemoon, waar ik al een tijdje naar uit keek. Ik zal hier volgende keer een stukje over schrijven en alle nieuwe foto's uploaden. Na de terugkomst van mijn trip deze zondag was mijn nieuwe huisgenootje al aangekomen en ik kreeg gelijk een cadeautje van haar (zo lief). Maandag haar laten zien waar alles zit en hoe ze naar school moet en weer terug naar huis. Zelf op school beetje gestudeerd en gepraat.
En vandaag even moeten bijkomen aangezien ik wel moe was van deze intense week en dit weekend, voelde gister ook een koortslip opkomen dus mijn lichaam is er wel even klaar mee. Gelukkig heb ik nu vakantie tot 4 januari dus genoeg tijd voor uitrusten en sightseeing.

Reacties

Reacties

Nanda

Hallo Do, misschien wat laatste maar de beste wensen voor 2016.
Als Ik je verhalen lees Ben Ik best jaloers, het lijkt me wel erg mooi, geniet er van, doe Ik ook van je verhalen.

Dominique

Heel erg leuk om te horen! Dankuwel en jullie natuurlijk ook nog beste wensen (heel laat).

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!