TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Heel veel feest

Jaaaa vandaag is 1 december en dat betekent KERSTMIS en NIEUWJAAR are coming! Echt heel veel zin in omdat ik al veel plannen heb voor de vakantie en ik hou gewoon van dit moment van het jaar. Maar toch nog even wachten en eerst maar Sinterklaas vieren, al zal ik vast geen kadootjes in mijn schoenen vinden dit weekend. Ik kan wel eindelijk mijn HostParents iets van mijn cultuur laten ervaren, namelijk kruidnoten en misschien proberen wat uit te leggen in het Chinees?! Al is vandaag blijkbaar ook een speciale dag aangezien ik taart kreeg na het eten, toen ik vroeg waar het voor was bleek het de verjaardag van mijn HostMother te zijn! Dus ik heb lekker aarbeientaart gegeten (en jaa ik heb er van genoten.. van aardbeien..

Laughing
)
En ik heb vandaag nog meer leuk nieuws gehad maar dat heeft te maken met iets dat deze zaterdag is gebeurd, dus laat ik maar even verder gaan waar ik was gestopt vorige keer.

Ik nog heel vrolijk zeggen dat ik wel naar school was geweest maar de dag nadat ik dat had geplaatst ben ik ziek thuis gebleven, omdat ik heel veel last had van mijn keel en mijn neus volledig verstopt zat en aangezien ik geen neusspray heb meegenomen of andere medicijnen heb ik op de natuurlijke manier moeten uitzieken. Wel een kom met Aziatische peer in heet water gekregenvan mijn HP; het water smaakte beetje raar door het fruit, maar de peer zelf was best lekker, alleen was het water (eigenlijk soort thee zo) goed voor mijn keel dus dat betekende alles opdrinken. De dag erna voelde ik me goed genoeg om weer naar school te gaan, ook omdat ik niet te veel wilde missen. Vrijdag na school nog een paar potjes Mahjong gespeeld met wat klasgenoten. Ik voelde me een echte bejaarde Chinees, helaas speelden we niet met geld want ik was lekker op dreef!
Zaterdag zou ik naar de National Library gaan, maar ik werd te laat wakker. Gelukkig kon ik mee met Annemoon, Luise, Lucy en Mirela naar de Pearlmarket. Daar wat spulletjes gekocht waar onder een bananen-handlotion, geweldig haha

De week erna was ik druk bezig met studeren aangezien we vrijdag weer een test hadden en ik had vrij weinig gedaan buiten school de afgelopen weken.... Oeps.. Dus veel leren en herhalen wat in de les was besproken. Woensdag nog wel naar de Beijing Opera geweest. Dit is echt één van de belangrijke dingen die je hier in Beijing moet doen naast de touristische plekken bezoeken. Je mag namelijk een kijkje achter de schermen nemen: de kostuums bekijken, zien hoe de acteurs voorbereiden en ZICHZELF opmaken, en dat is nog een hele klus!
Vrijdag dus de test gehad en toen ik klaar was dacht ik echt dat ik hem verpest had.. Na school moest ik dus even stoom afblazen, met Annemoon uiteten geweest in Sichahai (plek met veel hutongs en meren) en daarna samen nog een drankje daar in één van de vele barren gedaan met Luise.
Zaterdag avond uiteten geweest met Alex, Pier en nog wat andere vrienden in de Peking University. Geweldig grote campus met een meer in het midden en winkels, pagode's en restaurants; net een klein dorpje. Na het eten nog naar MaanCoffee gegaan, wat precies leek op Coffeetown, daar een verrukkelijke Hot Chocolate met mini marshmellows gedronken en Chocolate waffles met ijs en oreo's gegeten. Maar het belangrijkste moment deze dag was toch eerder op de middag. Rose is namelijk verhuisd naar de residents... Ik ben dus helemaal alleen nu! Niet dat we veel praatten en met elkaar omgingen, maar je mist toch wat in huis. Gelukkig heeft dit weer tot leuk nieuws geleid, want ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe Roommate krijg op 20 december en niet zomaar eentje, neeee, zij is namelijk Koreaans. Super dus, want zo kan ik hopelijk ook gelijk al wat cultuur opsnuiven van haar voor mijn echte studie hierna! Ze is 16 en blijft hier anderhalve maand, dus ik ben erg benieuwd and excited. Ooh en ook nog te horen gekregen dat ik mijn test toch niet zo erg verpest heb, 78% weten te halen dus prima. We zijn dus ook weer geupgrade naar een hoger level: A2-3.

Wat een feest toch vandaag en daar sluit ik ook maar mee af!

Reacties

Reacties

Marcel

En hoe vonden je HP de kruidnootjes? Het nog een beetje uit kunnen leggen in het Chinees?
Gefeliciteerd met die 78%, gaat goed.

Oma hennie

Het gaat goed met jou daar,
blijf genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!