TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Alweer 2 maanden!

Dus na het vorige bericht kunnen we weer verder met mijn dagelijkse belevenissen hier. Niet dat ik veel interessants heb gedaan en ik ben op dit moment ook een beetje ziek; verkouden en keelpijn..

Maar we waren gebleven bij de eerste week van november en die was dan niet zo heel spectaculair, zo eindigde hij wel! Toen ik namelijk wakker werd vrijdagmorgen en de gordijnen opendeed zag ik sneeeuw! Ja, nu al! Het is voor Beijing best vroeg, maar ik kan er wel heel blij van worden. Dus vrolijk naar school maar toen beseften ik en al mijn klasgenoten ook dat de verwarming 'natuurlijk' nog niet werkt. "Wat zeg je ?!" Nou het is dus zo in Beijing dat de centrale verwarming pas aangaat wanneer de overheid dit bepaalt. Waarom? Ik zou het niet zeker weten, maar 99% zeker omdat de verwarming op steenkool (or whatever) draait en er dus veel meer uitstootgassen worden geproduceerd. Meer gassen --> meer smog en dat wil de overheid niet. Dus dit jaar zou de verwarming op 15 november pas aangaan. Heel leuk dus die sneeuw maar zonder warmte toch niet echt optimaal. Na de lessen dus onder de dekentjes gekropen op school en met popcorn en een paar gezellige mensen 'Mulan' gekeken.
Zaterdag ben ik met Annemoon naar de Silk market geweest om handschoenen te kopen en nog wat andere dingetjes; wat gegeten en daarna door naar La Bamba waar Serena haar verjaardag zou vieren. Heerlijk chocolade taart gegeten! Maar wel vroeg naar huis want ik was niet in de party-mood. Zondag heb ik heel productief de hele dag Expeditie Robinson teruggekeken

Embarassed
En ik moet bekennen dat ik kon meevoelen met de kandidaten toen ze hun samensmeltingsdiner hadden of toen ze brood konden bakken met hagelslag en pindakaas.. Begrijp me niet verkeerd tot mijn verbazing vind ik het eten ongelooflijk heerlijk, maar je gaat toch wel wat dingetjes missen van thuis. Ik heb gelukkig wel een voorraadje kruidnoten meegenomen maar dat is ook voor uitdelen aan mijn klasgenoten en hostfamily.
Achja, maandag bevroren in klas dus de Spinns geskipped en Jordi, Monica, Francisco Joy, Jon en Brian (nieuwe Koreaanse jongen) gevolgd naar Coffeetown in Lishuiqiao. Dit is een groot restaurant/café, toch heel knus en het heeft een beetje een ski-restaurant look (naar mijn mening) en een groot deel van de studenten woont hier vlakbij en studeert hier.. Soort van gestudeerd en wat gelachen, alleen van hier terug naar huis en mijn kamer was jammer genoeg heel teleurstellend. Het was ongelooflijk koud.. Gelukkig nog maar 5 dagen..

Vorige week donderdag was er een Graduation Day voor wat oudere studenten. Leuke middag gehad en veel leuke filmpjes gezien en daarna ook nog uiteten geweest.
Zaterdag met Jordi, Francisco en Brian naar Tian'anmen geweest. We wilde ook nog Chairman Mao bezoeken alleen was zijn mausoleum al gesloten, helaas ander keer maar weer. Na een korte tour door Wangfujing naar huis gegaan om even uit te rusten om vervolgens naar een Koreaans BBQ restaurant te gaan.
Zondag eindelijk kunnen Skypen met Rosalie! Toch wel lekker om zo te kunnen bijpraten. Helaas dus ook ziek geworden, ondanks wel naar school geweest gister en vandaag en we zullen deze week verder maar zien.. Positief is wel weer dat de verwarming eindelijk werkt!

Ooh en Annemoon en ik hebben elkaar al blijkbaar veel eerder leren kennen :O Ik ben vorig jaar naar VU Amsterdam geweest voor een masterclass Latijn/Grieks en Annemoon kwam gister foto's daarvan tegen op haar telefoon aangezien zij daar ook is geweest en plots herkende ze mij! Hoe klein kan de wereld zijn...

Reacties

Reacties

Els Knaapen

Leuk Dominique, dat veel van je belevenissen zo goed op kan schrijven. Zeker voor je ouders en je oma. ( en voor ons ook natuurlijk )
.

Els Knaapen

Moet natuurlijk nog je tussen

Nanda

Hopi Do,
Hartstikke leuk je verhalen, geniet er maar van.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!