TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

druk, druk, druk

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geupload en dat komt, zoals de titel al zegt, omdat ik het zo druk had! Maar na eindelijk een goede skype-sessie (dit hadden we tot nog toe nog niet met zn vieren of lang kunnen doen) met mams, paps en mijn zus vanavond heb ik ook weer even tijd voor mijn blog.

Dus wat is er allemaal gebeurt, veel maar toch ook weer niet; althans alles begint normaal te lijken voor mij dus de tijd gaat ook eindelijk wat minder snel..

Maar ik was gebleven bij het week 5, maandag dus niet naar school geweest door het ziek zijn, wat ik voor de eerste keer in mijn leven dus erg vond :x niet doorvertellen haha
Woensdag hadden we weer Cultural Class en dit keer gingen we kijken in een restaurant hoe twee populaire gerechten werden gemaakt en of course kon het zelf koken niet ontbreken. Dus na een korte uitleg en voorproeven konden we zelf aan de slag met het maken van: Chao Jidan Xihongshi (rijst met ei en tomaat en wat specerijen, het smaakt een beetje als Foe Yong Hai) en Gongbao Jiding (dit is kip met pinda's, groenten en pepers). Super leuk en heerlijk lesje dus.
Vrijdag was de grote dag! We hadden namelijk onze eerste Kaoshi, test, en deze zou bepalen of we goed genoeg waren voor een hoger niveau. Toen ik hem had gemaakt had ik er al een goed gevoel over maar ik bleek hem uiteindelijk goed genoeg gemaakt te hebben om een niveau over te slaan. Toch in mijn eigen klas gebleven omdat ik de uitleg niet wilde missen van de basis en we zouden niveau A1.2 worden dus toch een stap omhoog. Na school ook nog een Chinese painter/artist ontmoet, hij komt uit het zuiden en is nu hier aan het reizen. Rondje door het Olympic Forest gelopen en veel gepraat, geen Chinees geoefend want hij spreekt Cantonees en dat is anders dan Mandarin, wat ik leer. Al met al dus een interessante dag.
Dit weekend een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht omdat ik alweer een hele erge netelroos aanval had. De arts deed wat basis testjes en gaf me medicijnen mee, waarvan ik er eentje ook al in Nederland had gehad. En deze hebben geholpen maar na een week kwam het weer terug, dit was gelukkig de laatste keer en op dit moment heb ik er geen last meer van dus we zullen zien.. Het was zoals vorig keer al gezegd echt een gedoe om alles rond te krijgen met de verzekering dus dit is echt iets wat ik zo snel mogelijk wil vergeten.

Die avond toch nog wel uitgeweest omdat de medicijnen onmiddelijk werkten. Geluk gehad en in Elements binnen gekomen (je moet op een lijst staan om hier binnen te komen). Geweldige avond gehad al had ik de volgende dag zoveel pijn aan mijn voet door de netelroos dat ik bijna niet kon lopen, but it was worth the night!

De volgende woensdag hadden we met Spinn Class Taichi les, leuk om te zien en zelf uit te proberen en nog een paar gave foto's gemaakt met zwaard. In de avond uiteten geweest bij een Koreaans restaurant omdat Sergio jarig was geweest en omdat twee vrienden zouden vertrekken.
Donderdag naar de Lucky street geweest, dit is een klein straatje met westerse restaurantjes en een Duits bakkertje en andere kleine foodwinkels. En als je een stukje doorliep kwam je bij Solana shopping mall, hier zijn alle Westerse en Amerikaanse winkels verzameld. Van kleding tot sieraden, make-up en restaurants, little paradise even for me. Uiteindelijk beland in een Italiaans restaurant, toch wel lekker zo af en toe naast al dat Chinees. De avond afgesloten in de residents voor een afscheidsborrel.
Zaterdag naar Nanluoguxiang geweest met Pier, hier zijn veel hutongs en wat hou ik van dit deel van Beijing. Al de oude gebouwen en straatjes, leuke winkeltjes en typische souveniers. Wat gedronken op een dakterras van een klein cafeetje met uitzicht over de hutongs en nog geïnterviewd door een paar studenten van één van de universiteiten hier. Nog een lange wandeling gemaakt door Shichahai, dit ligt naast de hutongs en bestaat uit drie grote meren en een aantal grote en kleine parken. Annemoon opgepikt en nog wat souvenirs gekocht en door naar Wudaokou waar we wat zouden eten met vrienden van Pier die hij ontmoet had in summer school op de Beijing University. Zeer pittig gegeten maar wel genoten en het gezelschap was gezellig! Nog naar Sanlitun geweest, again haha

Maandag begon een nieuw semester, wat betekent nieuwe SPINNs en beginnen op het nieuwe niveau A1.2, wat voor ons betekende gewoon verder met het boek. Vanaf nu heb ik op maandag Grammar i.p.v. Pronounciation, woensdag Local lifei.p.v. Cultural en vrijdag Idioms i.p.v. Writing. En Grammar is nog best leuk, veel geleerd en besloten, met aanmoediging van wat klasgenoten, om toch maar A2 class te proberen deze week. Woensdag dus naar A2.2 gegaan en dit beviel zo goed dat ik hier ben gebleven. Maar dit betekend ook veel inhalen aangezien zij dus ook een niveau omhoog gegaan zijn en al in het nieuwe boek bezig zijn. Vandaag ook eerste Local Life les gehad, dit betekende naar buiten en kijken naar Mahjong, ouderen interviewen en kijken bij een Kalligrafie professor.
Donderdag lecture gehad over alcohol en dan kan een kleine proeverij niet ontbreken. Een bekende Chinese soort vodka geprobeerd en Viking bier, een Deens soort Honingbier.
Vrijdag na school naar de residents gegaan met wat meiden en wat gepraat en na het eten was de planning een horrorfilm te kijken, downloaden duurde echter zo lang dat we maar een horrorfilm op tv zijn gaan kijken. De eerste, "Jessabelle", was wel redelijk maar we hadden hem ook niet van het begin gezien. Hierna begon een nieuwe dus die ook maar gekeken en die was al een stukje beter, "Ouijia". Prima pre-halloween avondje dus.

Deze zaterdag naar de Ikea geweest, wat voelt dit als thuis al is het een Zweeds bedrijf haha; en ondanks ongelooflijk moe te zijn toch nog met wat meiden uit geweest, want je kan Halloween niet laten schieten. Het wordt hier namelijk best groot gevierd en iedereen is verkleed, geweldig! Nog een groepje Japanners/Koreanen/Chinezen ontmoet in de subway en ze waren hilarisch verkleed.

En zo is eindelijk alles weer verteld en kan ik weer gerust een nieuwe week beginnen. Ik moet echter wel wat beter gaan plannen want op dit moment is het alweer bijna half 1 's nachts en ik moet morgen vroeg op, ooeeps.. Maar ook met sightseeing want ik ben nog niet bij de meest populaire touristen plekjes geweest en dat moet ik toch echt wel een keer gaan doen!!! Dus wie weet deze week of dit weekend..

Reacties

Reacties

Marcel

Toch weer een heleboel dingen te weet gekomen in dit verhaal. Dit was niet allemaal voorbij gekomen tijdens de skype sessie. Leest lekker weg. Als je zo door gaat heb je straks een compleet boek. Suc6 in die niveau 2.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!