TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Week IV

Week vier is alweer voorbij en wat ging die snel! Maandag even bij kunnen komen van onze rare, maar leuke trip naar the grasslands en in de middag naar een kungfu school geweest. Hier hebben we wat taichi oefeningen gedaan en wat kungfu moves mogen uitproberen en ik moet zeggen dat het niet makkelijker is als je taekwondo ervaring hebt want de bewegingen zijn heel anders en rustiger. Toch was het een goeie en interessante ervaring en het motiveerde mij ook om toch maar een taekwondo school te vinden hier, zodat ik toch in beweging kan blijven en iets kan doen waar ik me echt goed bij voel.De volgende dag had ik eindelijk tijd om echt te studeren en ik vond het niet eens vervelend om te doen. Woensdag was weer een normale schooldag en ik had er tot mijn eigen verbazing echt behoefte aan, maar woensdag betekende natuurlijk ook La Bamba in de avond. En ook dit keer natuurlijk heel gezellig maar sommigen wilden naar de club dus ook nog maar even gaan kijken in Propaganda, uiteindelijk bleek dit toch wel heel gezellig en dat betekende een lange nacht. Gelukkig moeten we op donderdag pas in de middag naar school dus no problem! Na school nog even naar de Silk market geweest.
Vrijdag was zeer intens moet ik zeggen. Na een halve dag school naar de Pearl Market geweest, omdat Jeroen en Felix nog wat laatste spulletjes moesten inkopen; wat echter iets te lang duurde waardoor we te laat zouden komen bij het restaurant. Gelukkig oplossing gevonden en heerlijk met 16 man gegeten bij Din Tai Fung (ze staan bekend om hun soep dumplings en ze hebben 1 Michelin star in Hongkong). Na het eten zijn we door gegaan naar een Turks Shisha barretje om nog een biertje te drinken en wat te kletsen. Hierna was het tijd voor de club en ik moet zeggen als buitenlander heb je het hier goed voor elkaar: gratis entree en drank?!!? Geslaagde dag/avond dus zeker wel.
Zaterdag avond hebben we nog wat gedronken met een klein groepje om echt officieel gedag te zeggen tegen Felix en Jeroen.

Al met al dus een drukke en geslaagde week and on top of that: ik zit hier nu alweer een maand en alles is gewoonweg geweldig
Dit weekend heb ik echter toch iets minder goed afgesloten... sinds vrijdag heb ik weer last van een soort hevige allergie reactie (netelroos). Precies hetzelfde wat ik had voordat ik naar Beijing ging en ik had zo gehoopt het niet te krijgen hier. Vandaag dus niet naar de lessen geweest omdat ik zo moe was door het niet slapen en door de medicijnen. Ik ben wel bezig geweest met een ziekenhuis regelen maar dat is toch wel ingewikkelder dan ik dacht.. Ik moet zeggen dat de allergie nu alweer aan het afnemen is, maar ik wil gewoon weten waardoor ik het heb, zeker omdat het elke keer terug komt en de medicijnen niet heel geweldig werken. Maar voor nu blijft het gissen, rusten en afwachten en hopelijk morgen weer naar school!

Reacties

Reacties

Els

Vervelend die allergie. Hopelijk komt het nu niet meer terug. Beterschap. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!