TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

The other Hostfamily and week II

Ik heb helemaal geen tijd gehad om mijn blog bij te houden door alle activiteiten, maar ik zal vandaag maar even beginnen waar ik gestopt was en dat was het einde van week 1.

Ik was die zondag namelijk verhuisd naar een nieuw gastgezin omdat de eerste op vakantie zou gaan voor 2 weken of meer. Ze wilden hun ouders bezoeken met de feestdagen. Dus alles weer ingepakt en opgeruimd om mijn nieuwe avontuur te beginnen. Eenmaal aangekomen bij het nieuwe gezin was ik blij verrast. Hun huis (appartement) is nog iets groter en zo ook mijn kamer, alhoewel de Hostvader zich verontschuldigde omdat de kamer zo klein is (is het niet, want ik heb een normaal bed, een bank, tv en een groot bureau!). En in dit huis heb ik ook een huisgenoot van school; Rose, ze is een Frans meisje, iets ouder dan ik en ze is constant uit met wat vrienden oftwel ik zie haar niet heel vaak, maar dat is prima. Ook hier heb ik weer het geluk dat mijn HF een beetje Engels kan, de HM niet maar ik kan al een paar kleine dingetjes verstaan en zeggen dus dat komt wel goed. Ooh en vanuit mijn raam kan ik The Birdsnest en The Watercube zien (je weet wel, de grote arena waar de openingsscene van de Olympische spelen was en een groot indoor waterparadijs) en ik ben er met 10 minuten lopen.
Al met al is het dus een prima plek en dichter bij school dus ik heb mezelf beloofd dat ik hier blijf als het eten ook goed is.
De volgende dag (maandag) heeft Rose laten zien hoe ik op school kom en ik heb een foto laten maken voor mijn studentenkaart. En ze fotoshoppen je dus gewoon! Ik ben nog witter gemaakt, mijn lipper wat roder en mijn haar is mooier gemaakt; blijkbaar normaal hier haha.

De woensdag hadden we weer de culturele SPINN class en dit keer zijn we bezig geweest met calligraphy, dit wilde ik zo graag een keer doen dus ik helemaal blij. Maar ik moet zeggen het is echt best moeilijk en je moet aardig wat geduld hebben, ondanks dat is het nog redelijk gelukt.

Donderdag hadden we de hele dag class omdat we vanaf morgen vakantie hebben tot en met volgende week dinsdag. Dus een lange dag, maar ik vond het eigenlijk wel fijn. Na de lessen zijn we met een groepje naar de film geweest (ik kon gratis gaan omdat ik een likers competition had gewonnen op Facebook!) en na lang discussiëren toch maar naar Pixels gegaan en die bleek uiteindelijk toch wel leuk. Uiteten hoort er natuurlijk ook bij dus naar het 'EF restaurant' gegaan en nog een lange tijd zitten kletsen. Misschien niet de beste zet want toen we naar huis wilden moesten we door een stormbui naar huis lopen; ik was drijfnat, het water liep letterlijk van mijn gezicht en kleding. Maar het was het waard!

De dag erna was de Great Wall trip (zie mijn andere verhaal) en in het weekend heb ik vrij weinig gedaan, dus dit was alweer mijn tweede week.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!