TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

First week part II

Hier het tweede deel van deze week:

Ik was bij woensdag gebleven en deze dag heb ik veel gedaan en meegemaakt! Dit was ook de dag dat ik mijn Chinese naam kreeg van mn docent. Ook hadden we onze eerste SPIN class die elke 6 weken veranderd. Ik heb de eerste keer gekozen voor cultuur en we begonnen vandaag met papercutting oftewel het vouwen van een papier er een patroon in knippen zodat je een mooi figuur krijgt als je hem openvouwd. In de beschrijving zag ik ook dingen als Tai Chi en koken staan, so I can't wait! Na school had ik eindelijk tijd om een Chinees nummer te halen en een telefoon aangezien die van mij hier niet werkt. Dit is echter nog een hele klus als je geen Chinees spreekt, maar gelukkig met online vertalen en gebaren ben ik eruit gekomen. Dit was alleen wel een beetje awkward aangezien de verkoper amper engels sprak en zijn collega de hele tijd zat te staren en dingen riep. Ik was ondertussen verder aan het kijken terwijl hij druk bezig was op zijn telefoon om vervolgens naar mij toe te komen en zijn scherm voor te houden waar op stond: "You are very beautiful!" Dit maakte het nog wat raarder en omdat ze geen goedkope apparaten hadden, heb ik ze bedankt en ben weggegaan terwijl ze me na keken... :$

Gelukkig een heel goedkope telefoon gevonden en een nog goedkoper abbonement, dit duurde alleen allemaal wat lang dus ik moest me terug naar school haasten. Om 5 uur gingen we namelijk naar 'La Bamba' dit is een Mexicaans/international restaurant/bar met heel goedkoop bier (1€ voor 0.5L) en heerlijk eten (taco's, pizza, spaghetti en burgers). Na het eten zijn we nog even gebleven en het was super gezellig dus ik denk dat we hier nog wel vaker heen gaan!

De volgende ochtend moesten we (helaas) alweer om 9 uur op school zijn, voor sommigen niet de meest optimale tijd haha, maar gelukkig niet heel intensief; we gingen onze mentor groepen maken. Op onze mini universiteit zijn er 4 mensen: Cui - zij gaat over de leerzame uitjes en zorgt voor gastsprekers en geeft zelf soms les. Queena - gaat over de hostfamily's. Annie - onze overenthiousiaste directrice die heel behulpzaam is en alles regelt en dan is er nog Jimmy - hij gaat over de activiteiten, foto's en de fun! Ik heb me dan ook ingeschreven bij hem en ik ben nu met 6 anderen de Xtreme Panda's. Ons motto is: We Can Do It! En we willen dingen gaan doen zoals: hiken, fotograferen, sports uitproberen en mischien zelfs skiën/snowboarden in december in het noorden! Enige min puntje van vandaag was dat ik te horen kreeg dat ik moet verhuizen omdat mijn HF op vakantie gaan.

Vrijdag hadden we onze eerste schrijf lessen, dit is waarschijnlijk de moeilijkste class maar ook de leukste en meest interessante. 'S avonds heb ik The Voice of China gekeken met mn HF, natuurlijk gelijk uitgelegd dat dit ons export product is!

Vandaag (zaterdag) was geen uitrust dag, want we hadden een dag in het Olympic Forest Park gepland staan; we hebben spelletjes gedaan met de groepen en het prachtige park en het meer bekeken. Na lunch gehaald te hebben met wat mensen en rondgelopen door het park en een shopping center, moe thuis gekomen. Nu (20:35) heb ik net gegeten en moet ik gaan inpakken om morgen naar de andere HF te gaan. Net gesettled en nu alweer een nieuw avontuur..

Reacties

Reacties

Els Rijsbergen

Wat een avonturen allemaal. Al een hoop gedaan en meegemaakt. Succes met de verhuizing naar je nieuwe host family. Hopelijk bevalt het daar ook. ????

Isolde Korpershoek

Wat leuk allemaal om te lezen, liefs Isolde en Kees.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!