TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Wo jiao Duo Mei Li

Waar te beginnen?! Alles is zo anders en ik heb al zoveel meegemaakt en de eerste week is nog niet eens over. Laat ik maar beginnen met de uitleg van de titel.. Dat betekent: ik ben Dominique. Nouja Duo Mei Li is mijn Chinese naam, dus vanaf nu word ik ook zo genoemd in mijn HostFamily en op school. Vanaf maandag ben ik begonnen met een nieuw leven, ik ben nog maar 5 dagen oud; een baby. Zoals mijn directrice het graag noemt. Vanaf nu moet ik anders praten, denken, doen en handelen. Zo voelt het gek genoeg niet maar alles is wel een belevenis. Maar ik zal nog even kort bij de eerste dag beginnen want de reis hierheen was ook interessant genoeg.

Ik had echt nog niet het gevoel dat ik zoiets groots ging doen, pas toen ik alleen naar de douane liep en afscheid had genomen van mijn ouders en zus begon ik te twijfelen of ik dit wel echt moest doen, maar geen weg meer terug nu. De eerste vlucht ging snel en toen ik 2uur later op Helsinki liep was ik al in een heel andere wereld beland. Overal al Aziaten, personeel op steppen, vogelgefluit in de wc's en Chinezen die in het midden van het looppad shotjes achterover sloegen. De tweede vlucht was minder fijn, want ik kon niet slapen ondanks dat we een dekentje en kussen hadden gekregen. Na heel wat gewoel, gezucht en al een eerste compliment over mijn oogkleur eindelijk aangekomen op Beijing en wat is het groot en mooi! Er is zoveel meer groen en mooie parken dan ik had verwacht. De HostMother en haar zoon ontmoet; koffers uitgepakt en rondje door de wijk gelopen en gelijk local food gegeten: Hotpot, zoek dat maar op Google. Wat me gelijk bij mijn volgende punt brengt.. Google/Facebook/Instagram en nog wat dingen zijn geblokkeerd hier; school heeft een VPN zodat ik er wel op kan maar dat word dus afkicken!

Maandag was gelijk mijn eerste schooldag, nadat we Gary (die bijna 4 is) naar school hadden gebracht heeft Nancy mij naar EF gebracht en gelukkig is school niet ver want de metro hier is het toppunt van drukte, als de deuren open gaan puilen de mensen uit en dan moet jij er nog bij. Mensen duwen je ook gewoon naar binnen zodat de deur dicht kan... Maar na een intro praatje zijn we door de buurt gaan lopen zodat we weten waar alles zit en daarna door naar Tian'anmen Square. Dit is een mega plein dat leid naar het Mausoleum van Mao en de verboden stad, we waren hier echter alleen om even te kijken en individuele foto's te nemen (die als het goed is op de EF Beijing Facebook staan!). Buitenlanders zijn echter nog steeds een ding in China, dus toen we een groepsfoto wilde maken stonden er gelijk 20 Chinezen klaar om ook een foto te maken; als je ooit wilt weten hoe een celebrity zich voelt dan moet je dus hier komen haha

Nadat we weer op school waren, kregen we gelijk een snelle les over uitspraak en wat er verder op het plan stond deze week. Die avond heb ik ook de HostFather ontmoet (hij was op zakenreis) ook hij is heel aardig en behulpzaam en gelukkig spreken ze goed Engels, zodat ik in ieder geval iets kan communiceren!

Dinsdag ben ik naar het politie bureau gegaan om mijn aankomst en adres aan te geven en daarna door naar school om nog wat info over het visum en mijn boeken en rooster te krijgen. En toen begon mijn eerste les en die was dus volledig Chinees! Gelukkig is onze lerares geduldig en legt ze alles uit als we het echt niet snappen, ik begrijp deze aanpak echter wel want je leert veel sneller hierdoor. Deze dag was een hele belevenis maar ook heel leuk want iedereen in de klas (24 internationals) is aardig en meelevend; het voelt alsof we elkaar al maanden kennen en niemand valt buiten de groep. Vandaar dat ik de eerste avond al uiteten ben geweest met 7 meiden. Hiervan zijn er ook een paar K-Pop fan net als ik, dus ik kan daar ook eindelijk met iemand over praten! We hebben dan ook Koreaans gegeten en veel gepraat haha

En hiermee sluit ik maar even af, want anders wordt het te lang en saai en ik moet ook huiswerk maken voor ik weer een nieuw gerecht mag proeven van mijn HM!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!