TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Tijdverdrijf

Volgens mij heb ik nog nooit zo lang vrij gehad en dat ga ik waarschijnlijk ook niet meer meemaken. Ik zit op dit moment al tweeëneenhalve maand 'thuis' en ik heb op dit moment nog precies een maand tot mijn avontuur pas begint. Tuurlijk is het heerlijk om even niets te hoeven en lui op de bank in je pyjama films te kijken, maar dat gaat vervelen echt waar (neem dat maar aan als zelfs ik dat zeg!)

Natuurlijk heb ik ook leuke dingen gedaan met vrienden, mijn moeder geholpen met boodschappen en werken is er ook bij. Ik heb gelukkig ook al wat voorpret gehad; het vliegtuig regelen, heel veel inlezen, alvast wat basis zinnetjes leren en naar de Pre-departure bijeenkomst geweest. Op die avond ook nog even alles op een rijtje kunnen zetten en leuke/handige tips gekregen. Helaas was er niemand anders die naar Beijing gaat dus ik heb nog geen vrienden kunnen maken. Helaas ook wat minder leuke dingen meegemaakt. Na drie weken lang last gehad te hebben van urticaria (netelroos) en de oorzaak niet wetende, nu weer last van bloedarmoede/ijzertekort.... Heel veel pillen gehad en moet er ook aardig wat meenemen op m'n reis, dus ze zullen op het vliegveldwel denken dat ik een oud vrouwtje of junk ben aan de hand van mijn kofferinhoud, but who cares!

Er staan natuurlijk ook nog wat dingetjes gepland qua werk en feestjes en ik ben druk bezig met mijn visum (wat echter niet heel erg opschiet).. Ooh en gister mijn eerste vaccinaties gehad, bahbahbah ???? Maar ondanks dat klinkt 4 weken toch nog zo lang!

Ik wil gewoon gaan, het heeft lang genoeg geduurd! Maar toch maar toch; ik ga mijn vrienden wel missen, die ik nu al een klein beetjein het studenten leven zie opgaan en m'n ouders en eigen bedje, de konijnen en wie weet ook wel het Nederlands praten. Want hoe erg is het als een Duitser op werk naar je toe komt om te vragen waar het toilet is en je niet eens op het Engelse woord voor hout kan komen..... (er staat een houten hek boven het toilet gedeelte, dus een heel goed herkeningspunt; FYI)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!