TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

D-Day!!!!

Het klink heel raar om te zeggen, maar wat ben ik blij dat ik een blog mag beginnen! Zeker als je weet dat ik niets zag in het bijhouden van een dagboek vroeger. En zelfs toen ik twee jaar geleden bij een coach een dagboek moest bijhouden om mijzelf beter te begrijpen, lukte mij dit gewoon niet. Waarom ben ik dan nu wel zo blij om een blog te beginnen, dit is namelijk ook een kwestie van frequente updates. Nou het feit dat deze blog er is, komt door het feit dat ik GESLAAGD ben! Jaa echt waar. Ik heb gewoon mijn Gymnasium diploma binnen, ik kan wel janken, schreeuwen, springen, dansen; echt alles wat maar mogelijk is!
Ik ben hier vooral trots op omdat mijn basisschool juffen zeiden dat ik niet genoeg concentratie had en beter Havo kon gaan doen. Maar ik wilde zooo graag Gymnasium doen, omdat ik dan Latijn en Grieks mocht leren. Wat vond ik dat interessant en ik heb ook echt met plezier in de lessen gezeten. En ik heb dit mede dankzij de 550 op mijn cito mogen doen. En nu na zes jaar hangt die tas gewoon aan de vlaggenstok.

Maar toch is dit niet de reden dat ik deze blog begin, het hing wel af van de uitkomst. Maar deze blog betekent dat ik nu eindelijk mijn nieuwe leven mag gaan beginnen en dat begint onmogelijk gaaf. Ik ga namelijk naar Peking, China in september en niet gewoon voor vakantie, nee, ik ga vijf maanden wonen in een gastgezin en me verdiepen in het Mandarijn en de Chinese cultuur. En deze blog zal een update zijn voor mijn familie, maar ook vrienden en voor mezelf. Zo kan ik later nog teruglezen wat ik allemaal wel niet heb mogen meemaken.
Waarom naar China? Nou ik ben altijd geïnteresseerd geweest in aparte talen, vandaar Latijn, en de laatste paar jaren vooral in de Aziatische talen en culturen. Ik ben dan ook van plan om Koreastudies in Leiden te gaan volgen. Hier ligt mijn echte passie, maar waarom gelijk studeren als je ook nog kan genieten van je vrijheid. De wereld zien, nieuwe vrienden maken, jezelf ontwikkelen en oooooh wat heb ik er zin in!

Maar ik heb nog drie hele maanden om me voor te bereiden en alleen vandaag om te vieren dat ik geslaagd ben. Dus hallooooooooooo een-na-laatste keer naar school, alcohol, vrienden, hapjes en natuurlijk gewoon sporten vanavond. Dat dansen en springen komt wel goed bij Zumba!

Reacties

Reacties

els rijsbergen

Toppie. Trots op je. ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!