TaekwonDominique-in-Asia.reismee.nl

Korea!

Helemaal geen tijd gehad om ook maar iets te schrijven tijdens mijn bezoek en na terugkomst in Nederland, toch nog een snelle recap voor de mensen die ik nog niet heb gezien en om mijn verhaal goed af te sluiten. Voor heel even dan.....

Als ik dit bezoek aan Seoul moet samenvatten is dat heel makkelijk: chicken, beer and palaces.. heel lekkere kip though.
Nee het was ongelooflijk gaaf om eindelijk hier rond te lopen en ja we zijn naar veel paleizen of oude delen van de stad geweest omdat dit ook gewoon mooi is om te zien. Nouja en chicken & beer zijn een 'delicatesse' hier dus dat hebben we een paar keer gegeten als diner of als late night snack. Op de derde dag nog beland in een HondenCafé (met katten had ik vaak genoeg gezien in China maar dit niet). Echt geweldig; je komt binnen en bestelt een drankje die je op kan drinken aan de tafeltjes die tegen de muur staan en als je wilt kun je dus in het midden in een kringetje gaan zitten, je krijgt een dekentje over je schoot en binnen de kortste keren ligt er een hondje op. Deze hondjes zijn echt als 'lapdog' getraind, maar volgens mij wel van de straat gehaald dus het is voor een goed doel. Leuk uurtje daar doorgebracht, waarna we uiteten zijn geweest in een oud, traditioneel restaurant waar je nog gewoon op de grond zit en dat eten, verukkelijk!
Verder nog heel veel in shopping streets geweest en wat aparte cafes gezien waaronder een DVD café waar je een kamer met kingssize bed krijgt toegewezen waar je even een filmpje kan kijken. En een PC café waar letterlijk alleen maar jongens League of Legends zitten te spelen (ik snap nu wel waarom ze het snelste internet van de wereld nodig hebben) en waar je ook warme maaltijden en van alles kan bestellen.
Ook nog het geluk gehad dat de zus van Juman haar graduation van Uni had dus dat ook nog mee kunnen maken, ging er heel Amerikaans aan toe: veel foto's, zo'n leuk hoedje en toga en bloemen. Ik kon natuurlijk ook niet naar huis voordat ik de N Seoul Tower en Lotte World had gezien. Dit zijn respectievelijk een grote toren op de Namsam heuvel die uitkijkt over heel Seoul, waar je dus groots uitzicht hebt overdag en in de avond en een huge amusementen park, redelijk midden in de stad, waar ze van alles hebben aan attracties, eten en souveniers.

We zijn ook nog 2 dagen in Busan geweest, dit is een strandstadje in het zuiden van Korea. De roommate uit Beijing van Juman woont hier dus hij heeft ons rondgeleid. Veel seafood gegeten die dagen en veel in de taxi gezeten aangezien de mannen geen zin hadden in lopen... Wel veel mooie dingen gezien: langs het strand gestruind, op oude treinsporen gelopen, uitzicht van een heuvel, (soort van) hiken in een park langs de zee, Gamcheon Culture Village en de grootste vismarkt in Korea. Het heeft een lekker rustige vibe door de zee en het strand, al is het in de zomer veel te druk omdat iedereen hier vakantie viert.
Het was niet gepland maar ik ben blij dat we zijn gegaan, al kostte het weer wat extra geld het was het zeker waard om nog een ander deel van Korea te zien. Dit stadje voelde nog het meeste als thuis van de hele reis.

Ik ben na deze trip echt zeker geworden van mijn studiekeuze (ik heb me toevalig ook net echt officieel ingeschreven bij Koreastudies) en ik kan niet wachten om de uni te beginnen en nog een taal te leren. Maar eerst maar focussen op Italiaans ;P Nouja misschien alleen op werk en fun...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!